ایده جهانی قاره کهن از فیلسوف و اندیشمند ایرانی ارد بزرگ

Ghareh Kohan نظریه قاره کهن ارد بزرگ

در دهم شهريور 1385 ( 1 سپتامبر 2006 ) دهها اتفاق مهم در ایران و حوزه فرهنگی آن رخ داد اما شاید مهمترین این اتفاقات مطرح شدن نظریه جهانی قاره کهن از سوی متفکر و اندیشمند برجسته ارد بزرگ بود این نظریه بیشترین دگرگونی را در سطح جهان بوجود می آورد . نقشه فعلی قاره های زمین را دگرگون می سازد و نظمی قدرتمند تر جانشین آن می سازد . این نظریه به سرعت رشد پیدا نموده و خواستاران بسیاری در سطح بیست کشوری که ارد بزرگ از آنها در این نظریه نام می برد یافته است . مخالفین این نظریه در حال حاضر تجزیه طلبان کشورهای حوزه تمدنی ایران باستان هستند و اگر کمی دقیق تر شویم خواهیم دید چهره استعمار پیر انگلیس در پس اعمال تجزیه طلبان هویدا ست . متن کامل نظریه قاره کهن در پی تقدیم می گردد .

ارد بزرگ / Orod Bozorg / ghareh kohan / ایده و نظریه قاره کهن

خاور و باختر

واژه گان خاور (شرق) و باختر (مغرب) در سامانه جهانی به چه گونه است .

خاور کدام سرزمین ؟ و باختر کجاست؟

چه رازی در پس این واژگان است ؟!

امروز پرده از رازی پزرگ برخواهم داشت !

می دانم هر آزده ای اگر پایش را بدرون یافته هایم بگذارد ، دیگر از آن پا پس نخواهد کشید .

شایان گفتن است در نوشتار زیر هر گاه نام " قاره کهن" و یا " سرزمین ما " آورده می شود روی سخنم سرزمین هایست که کشورهای قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، شمال باختری هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، نیمروزی ترین (جنوبی ترین ) بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا نیمروز اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان بر روی آن جای دارند .

در آغاز چند پرسش :

با نگرش بر پیشینه فرهنگ ، منش و بافت بومی چه همانندی میان مردم " سرزمین ما" با خاور جهان ( فیلیپین ، تایلند ، کامبوج ، ژاپن ، چین … ) می توان دید ؟

ما چه همریشگی با چپره (جامعه) و توده مردم آنها داریم ؟

چرا هنگامی که به اروپا می نگریم آنان را همگن تر می بینیم ؟


ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید :

http://bookdl.ir/myadmin/?p=95

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.