سایت ساری - تعدادی کتب تاریخی

تعدادی کتب تاریخی ( دانلود نمایید )

www.mzare.ir

تعدادی کتب تاریخی ( دانلود نمایید )

Û عجایب هفتگانه جهان ....... 79k .............. دریافت کنید

Û بازنگری هولوکاست .............................. دریافت کنید

Û کوروش کبیر در قرآن ....... 120k............. دریافت کنید

Û پاسارگاد (به همراه وصیتنامه داریوش) ........ دریافت کنید

Û متن کامل نظريه قاره کهن ارد بزرگ .......... دریافت کنید

Û نوروز در بین زرتشتیان یزد ..................... دریافت کنید

Û نگاهی اجمالی به تاریخ هخامنشی ............... دریافت کنید

Û

Û تاریخچه کامل تهران ............................... دریافت کنید

Û

کتاب حکايتهاي جالب و خواندني تاريخ ايران و جهان

تاريخ عبارت است از بيان وقايع و حوادثى كه در دوره زندگى بشر روى داده است و در آن فراز و نشيبها، شكست و پيروزيها، تلخى و شيرينيها را بخواننده عرضه دارد. چنانكه گويى خويشتن را با آنان و حوادثى كه اتفاق افتاده هم عصر و همگام مى پندارد. حضرت على (ع ) در اين مورد چنين مى فرمايد:

اگر چه من عمر دراز نكردم ، مانند عمر كسانيكه پيش از من بودند، ولى در كارهاى ايشان نگريسته و در اخبارشان انديشه نموده ، در بازمانده هايشان سير كرده ام چنانكه مانند يكى از آنان گرديدم . بلكه به سبب آنچه از كارهاى آنها به من رسيده چنان شدم كه گوئى من با اول تا آخرشان زندگى كرده ام .

دریافت کتاب

کتاب تاریخ از یاد رفته

اين گفته خشايارشاه که در سنگ نبشته کاخ صدستون تخت جمشيد پيدا شده است، در من تأثير بسياري داشت و گمان کردم که اين شاه پارسي ، چه فکر و انديشه بلندي داشته است که اينگونه با فرزندان حال حاضر ايران سخن مي گويد:«خداي بزرگي است اهورا مزدا که زمين را آفريد، که آسمان را آفريد ، که مردم را آفريد.... .... تو که در پسين روزگاران مي آيي ، اگر انديشه کني که در زندگي شاد و بعد از مرگ خجسته باشي، بدان دستوراتي که اهورامزدا فرموده است ارج گذار، اهورامزدا و ارت(فرشته داد) را با فروتني ستايش کن. مردي که آن دستوري را که اهورا مزدا فرموده ، ارج گذارد و اهورا مزدا و ارت را با فروتني ستايش کند ، در زندگي شاد و پس از مرگ خجسته خواهد بود. ... »

متن بالا گزیده ای از این کتاب بود که توصیه می کنم این کتاب رو دانلود کرده و تا آخر بخوانید.

دریافت کتاب

کتاب تاریخ ایران برای نوجوانان

زنان و مردان ايراني که امروز حداقل سي و پنج ساله هستند، اين کتاب را در سال هاي پيش به عنوان کتاب درسي در دوره تحصيل در دبستان خوانده اند، ولي ممکن است درآن روزگار به علت کمي سن و يا به سبب آن که در وطن خود، ايران، زندگي و تحصيل مي کرده اند، به طور سطحي از آن گذشته باشند. بدين جهت امروز خواندن اين کتاب نه تنها براي کودکان و نوجوانان و جوانان ما لازم و مفيد است، بلکه براي هموطنان عزيزي که اين مراحل را در پشت سر نهاده اند، مرور اجمالي اين کتاب هم يادآور روزگاران خوش کودکي ايشان خواهد بود و هم وسيله اي براي آن که يک بار تاريخ ايران عزيز را به طور مختصر از نظر بگذرانند.

دریافت کتاب

کتاب آریوبرزن

این کتاب به معرفی چند سردار نامدار ایرانی و مختصری از جشنهای هخامنشی پرداخته است .

فهرست مطالب این کتاب:

رستم کیست؟

آریوبرزن که بود؟

سورنا (سردار بزرگ ايراني)

کورش بزرگ در روایتهای دینی

آناهیتا فرشته پاکی‌ها

جشن مهرگان (میتراکانا)

کلیه مطالب این کتاب از وبلاگ آریوبرزن نوشته دکتر حسنعلی پیشاهنگ کپی برداری شده است.

دریافت کتاب

کتاب اسلام و عید نوروز

ظهور اسلام و برخورد مسالمت آميز آن با ساير اديان و آيين‌ها از جمله اعتقادات مذهبي و ملي ايرانيان موجب شد كه مراسم و آداب مربوطه، به يكباره از جامعه اسلامي ايران رخت بر نبندد، فقط با مسلمان شدن تدريجي ايرانيان از وسعت آنها كاسته شد و اندك اندك همراه اعتقادات ديني اسلام، اسطوره‌ها و داستان‌هاي عربي نيز در ميان توده مردم نفوذ كرد. طي گذشت ايام، زماني كه برخي از سنت‌ها و آداب در تضاد آشكار با اعتقادات و رسوم گذشته قرار مي‌گرفت ايرانيان مي‌كوشيدند سنت كهن ملي را در قالب شخصيت‌هاي اسلامي باز يابند و به عبارت روشن‌تر سنت‌هاي ملي ايراني را با سنت‌هاي اسلامي در آميختند. در نتيجه از ميان انبوه جشن‌هاي ايراني قبل از اسلام آنچه ميان ايرانيان مسلمان باقي ماند منحصر به عيد نوروز، جشن سده و جشن‌هاي كوچك‌تري مانند جشن گل سرخ كه در اصفهان مرسوم بوده است. از ميان جشن‌هاي ياد شده بزرگ‌ترين اعياد ملي ايرانيان جشن نوروز است.

دریافت کتاب

کتاب پیدایش جشن نوروز

در ادبـيـات فارسي جشن نوروز را، مانند بسياري ديگر از آيـيـن ها، رسم ها، فرهنگ ها و تمدن ها به نخستين پادشاهان نسبت مي دهند. شاعران و نويسندگان قرن چهارم و پنجم هجري، چون فردوسي ،منوچهري، عنصري، بـيـروني، طبري، مسعـودي، مسکويه، گرديزي و بسياري ديگر که منبع تاريخي و اسطوره اي آنان بي گمان ادبـيـات پـيـش از اسلام بوده، نوروز و برگزاري جشن نوروز را از زمان پادشاهي جمشيد مي دانند.

دریافت کتاب

کتاب نوروز و تخت جمشید

تخت جمشید پایتخت تشریفاتی و آیینی هخامنشیان بود که در آن جشن های نوروز و مهرگان با شکوه هر چه بیشتر برگزار می شد و نمایندگان ملتهای پیرو ( بیشترین دنیای متمدن آن روز ) که از مرز سیحون تا حبشه و لیبی در آفریقا و از شبه قاره هند تا مرز دانوب و کناره بُسفر در اروپا را تشکیل می دادند شرکت داشتند و به همین منظور این بزرگترین و با شکوه ترین بنایی که تا آن روز بر روی زمین ساخته شده بود و شاید نماد بهشت آرمانی مردم کهن این سرزمین بود، بنیادگذاری شد.

دریافت کتاب

کتاب پیشینه تاریخی کشور گرجستان

گرجستان در سال 1991 و به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مستقل شد. این كشور كوهستانی در جنوب قفقاز واقع شده و 30درصدمساحت آن را جنگل می پوشاند. آب و هوا در كناره دریای سیاه معتدل و در ارتفاعات قفقاز همراه با یخ و برف دائمی است. پیشرفت این كشور در صنایع فلزی و ماشین سازی می باشد. در دشت حاصلخیز« كولخیدا»‌ محصولاتی نظیرمركبات ، چای ،انگور و تنباكو كشت می شود.

دریافت کتاب


ماخذ : http://mzare.ir/vhamzare/modules.php?name=Tutorials&op=viewtut&id=1465

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.