روزنامه بين المللي اعتدال - سخنان حکیمانه

سخنان حکیمانه

اُرد بزرگ : آناني که خويي جانور گونه دارند و تنها در پي زدودن گرفتاريهاي خويشتن و يا گهگاه افزايش قلمروي زميني خويش هستند بزهکاران روزگارند. نشانه آنها بر گيتي هم تراز ريگ کوچکي در کرانه درياي بشري نيز نخواهد بود .
آلبرت انيشتين : در سقوط افراد در چاه عشق، قانون جاذبه تقصيري ندارد.
اُرد بزرگ : آناني که سامان و پويندگي در کيهان را دروغ مي پندارند ، همواره در انديشه کين خواهي و حمله به جهان پيرامون خويش هستند . زندگي خود و نزديکانشان را تباه مي سازند و سرانجام در برآيندي بزرگتر از هستي ناپديد مي شوند .
آلبرت انيشتين : تنها دوراه براي زيستن در زندگي خود داري ،اول اينکه هيچ معجزه اي را باور نکني، وديگر اينکه همه چيز را معجزه بداني.
جبران خليل جبران : زندگي روزمره شما پرستشگاه و نيز ديانت شماست .
پل ورلن: تنها زندگي كردن ،بهتر از رفاقت با نارفيقان است.
فردريش نيچه :اينها ضعفا هستند که اراده به سوي قدرت خودشان را به اين صورت مخفي مي کنند که عالم ديگري بسازند در واقع عالم افلاطوني همين است .
پل رينو : انسان وقتي که بلند حرف بزند صدايش را مي شنوند ، اما وقتي که يواش حرف بزند به گفته اش گوش مي دهند .
اُرد بزرگ : آدم پول دوست راه هاي احساسش ، کم رفت و آمد است
بزرگمهر : بخشنده نيکخوي آن کس است که به بخشش جانش را آراسته گرداند . دور از جوانمردي است که بخشنده بر آن کسي که چيزي به او داده يا خيري رسانده منت نهد .
آلبرت انيشتين : عشق مانند ساعت شني همان طور که قلب را پر مي کند مغز را خالي مي کند.
شوپنهاور: مفاهيم اساسا تفکراتي انتزاعي و تا اندازه اي بي جان هستند. هنرمنداني که پيش از شروع يک کار تمام جزئيات آن را برنامه ريزي مي کنند تنها از انديشه مفهومي سود مي جويند و در نتيجه آثار سست و ملال آوري به وجود مي آورند زيرا خود را از منابع عميقتر الهام يعني ايده ها محروم مي کنند .
اُرد بزرگ : آدم بي مايه ، همه افراد را ابزار رسيدن به خواسته هاي خويش مي سازد .
آلبرت انيشتين : لذت نگرستن و درک طبيعت والاترين نعمت است
ارد بزرگ : آدمي با گرفتن کينه دشمن ، زندگي را بر دوست نيز تنگ مي کند .
فردريش نيچه :ايرانيان راستگوترين و راست تيرانداز ترين قوم تاريخ اند.
توماس مان : در روزگار ما ، سرنوشت آدمي در سياست تحقق يافته است .
پيتراف دروكر : ما در واقع هيچ چيز دربارة انگيزه نمي‌دانيم. همة آنچه مي‌دانيم نگارش كتابهايي در اين مورد است.
جبران خليل جبران : از يك خود كامه، يك بدكار، يك گستاخ، يا كسي كه سرفرازي دروني اش را رها كرده، چشم نيك راي نداشته باش .
پيکاسو: براي جوانمردي و مروتي که به هر کس مي کني انتظار هيچ پاداشي نداسته باش.
بزرگمهر : براي رسيدن به هدف و مقصود بهترين راه آن است که از راه راست رو نگر داند و از گناه بپرهيزد ، بي گمان آرام ، و کام و نام نصيبش مي شود .
اُرد بزرگ : آدم خود بين ، چاره اي جز فرود آمدن ، ندارد .
توماس دوکوئين : هر چه بيشتر بر بار حافظه بيفزاييد ، حافظه تان قوي تر مي گردد و هر چه بيشتر به آن اعتماد کنيد ، قابل اعتمادتر مي گردد .
ارد بزرگ : آدم خودباور ، هيچ گاه براي رسيدن به پول ، ارزشهاي آدمي را زير پا نمي گذارد .
ترولوپ : گمان نكنم كار فكري اي خطرناك تر از خيالبافي وجود داشته باشد،اما من با ترديد از خود پرسيده ام اگر به اين فعاليت فكري نپرداخته بودم،اصلا مي توانستم رمان بنويسم يا نه .از طريق همين خيالبافي بود كه ياد گرفتم به داستانهاي خيالي علاقمند شوم، به تفصيل به اثري فكر كنم كه آفريده تخيل من است، و در جهاني زندگي كنم كه يكسره بيرون از جهان زندگي مادي خود من قرار گرفته است .
ارد بزرگ : آدمي مي تواند بارها و بارها به شيوه هاي گوناگون قهرمان شود .
فردريش نيچه :اين تاج مرد خندان اين تاج گل سرخ را من خود بر سر نهادم . من خود خندهء خويش را مقدس خواندم. بهر چنين کاري هيچ کس ديگر را امروز چندان که بايد نيرومند نيافته ام.
ثوروويک: کارهاي خود را به دو تا سه تا محصور کن و برآن باش که بر تعداد آنها اضافه نشود... حسابهاي خود را مثلا سعي کن از پنج و شش تجاوز نکند تا بتواني با انگشتان حساب کني .... خلاصه تنها چيزي که توصيه و تکرار مي کنم اين است: سادگي ، سادگي ، سادگي
فردريش نيچه :بشر حق انتخاب ندارد چون محکوم و مجبور به سرنوشت است.
آلبرت اينشتين: هيچ کاري براي انسان سخت تر از فکر کردن نيست.
ارد بزرگ : آدميان اميدواراند ، جاودانه باشند که اين هم جز با نيکي و از خودگذشتگي براي ديگر آدميان بدست نمي آيد .
جبران خليل جبران : وقتي حيواني را ذبح مي کني ، در دل خود به قرباني بگو:نيروي که فرمان کشتن تو را به من داد ، نيرويي است که بزودي مرا از پاي در خواهد آورد و هنگامي که لحظه موعد من فرا رسد ، من نيز همانند تو خواهم سوخت ، زيرا قانوني که تو را در مقابل من تسليم کرده است بزودي مرا به دستي قوي تر خواهد سپرد. خون تو و خون من عصاره اي است که از روز ازل براي روياندن درخت آسماني (در آن سويي طبيعت ) آماده شده است.
ثورو ويک : زندگيت هرچه باشد با آن روبرو شو و آن را در آغوش گير ، از آن دوري مکن و به نامهاي سخت و درشتش مخوان .زندگي آنقدر بد نيست که توهستي
تذکره الاولياء : کاش مي‌دانستم چه کسي مرا غيبت مي کند؟ چه کسي مرا دشمن مي دارد؟ و که بد مي گويد؟ تا او را سيم و زر فرستادمي که چون کار من مي کند از مال من نيز خرج کند



ماخذ : http://www.etedaldaily.ir/pub/1387/Kho/26/html/page5.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.