وبلاگ مهندسان مکانیک ورودی87 بیرجند : زندگی نامه ارد بزرگ

اندیشه های ارد بزرگ به سه دسته کلی تقسیم می شود ابتدا اخلاقیات دوم آزادیخواهی و سوم میهن دوستی . هر چند خود او بر دو اصل آزادیخواهی و میهن پرستی همواره پای فشرده است اما حوزه درس های اخلاقی اش تقریبا بر وجوح دیگر می چربد بخش عمده ایی از پندهای او ریشه در باورهای تاریخی مردم خراسان کهن دارد . در نظر داشته باشید خراسان باستانی ایران زمین تا چین وسعت داشته است .
بخشی از روشنفکران و فرماندهان جهادی در افغانستان صحبت از دوستی ارد بزرگ و احمدشاه مسعود کرده اند . که این نکته تا کنون به شکلی رسمی از سوی ارد بزرگ مورد تایید قرار نگرفته است . امروزه بروشنی می توان عشق به اندیشه های ارد بزرگ را بجز ایران در کشورهای آسیای مرکزی نیز به فراوانی دید .
بنیاد جهانی ارد بزرگ با شخصیتهای معتبری همچون : اليان ايژن هير (رئيس انجمن هنري ارت کلوب و رئيس انجمن دفاع از منافع منطقه ي شامپل در ژنو) ، یاسمین آتشی (نویسنده سرشناس و مورخ) ، شکوهه عمرانی (شاعر ، مترجم و محقق) ، شقايق شاهي (پژوهشگر برجسته افغانستان) ، دکتر شهناز خاتمي ( پزشک ايراني مقيم اتريش ، وين ) ، امير همداني ( جامعه شناس ) ، دانيل ايزلي ( اسيستان سابق کادر اداري بيمارستان کانتونال ژنو و هم اکنون حامي و سرپرست کمک به سالخوردگان) و مدیر پژوهشگاه بنیاد خانم کریسیتین والون (از فعالین اجتماعی) در اروپا به شکلی کاملا تخصصی در حوزه اندیشه های ارد بزرگ فعالیت می کنند .
استاد فرزانه شیدا شاعر و پژوهشگر سرشناس ایرانی مقیم شهر اسلو ( نروژ) در کتابی یازده جلدی با نام " بعد سوم آرمان نامه "افکار و اندیشه های ارد بزرگ را به تفسیر کشیده است ، کتاب "میهن نامه ارد بزرگ" بقلم آقای مسعود اسپنتمان نگاهی ژرف به مفاهیم پس پرده سخنان ارد بزرگ دارد .
کاملترین مجموعه از سخنان ارد بزرگ در مجموعه ایی با عنوان "کتاب سرخ" توسط پژوهشگاه بنیاد جهانی ارد بزرگ تهیه شده است .
ارد بزرگ دو نظریه مشهور دارد با عنوان قاره کهن و کهکشان بزرگ اندیشه که هر دو و بخصوص نظریه قاره کهن تضارب آرای بسیاری در پی داشته است . بیشترین مخالفت ها با نظریه قاره کهن از سوی تجزیه طلب های پان تورک ابراز شده است و همچنین پشتونهای افراطی نزدیک به گروه های درون پاکستان که به سیاستهای طالبان نزدیک می باشند . البته مخالفین ارد بزرگ در افغانستان عمدتا دشمنان احمدشاه مسعود هستند . که سعی می کنند چهره حقیقی خویش را در پشت لباس منتقدین فکری پنهان سازند .

می توان ارد بزرگ را یکی از نوادر دوران حاضر دانست که توانسته به سرعت قلوب بسیاری از جوانان و روشنفکران فارسی زبان را تسخیر کند .


برگرفته از :
http://mechanic1387.blogfa.com/post-647.aspx






بخشی از مطالب پیشین سایت قاره کهن






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.