یار وفادار و راز هستی از شکوهه عمرانی



یار وفادار

چرا هیچکس یار ما نیست؟

همدم و همراز مانیست؟

اگر هم یار ما شد

سرشتش بیوفایست؟

چرا باید گلی ازشاخه ای چید

و در اندک لحظه ای با پای کوبید؟

مگر گل صاحب احساس نیست

چه کم دارد ز گلهای دگر؟

که او را اینچنین کردی دربدر؟

ایا ندارد از برای تو ثمر؟

پس بگو یار میخواهی یا ثمر

همدم و غمخوار میخواهی یا ثمر


راز هستی

ای درخت زیبا و رعنا
با توسخنی دارم
من تو را عاشقم
راز هستی را در تو می یابم
دلم میخواهد از تو قایقی بسازم
و بر پهنه ی دریاهای بیکران
در شبهای زیبای مهتاب برانم
و در ان قایق
تمام الات موسیقی را
از تو بسازم و بنوازم
دلم میخواهد دوباره
روی نیمکت هایت بنشینم
و خاطرات تلخ و شیرین درس و مدرسه را
مرور کنم
دلم میخواهد از تو کتابخانه ای بسازم
با همه ی کتابهای عالم در کنار هم
آنگاه در کنار رقص شعله ها ی اتش تو
کتاب بخوانم
و در زیبا بهاران درزیر چتر ی از سایه ات

بخواب روم



شکوهه عمرانی متولد کاشان شهر طراحان و بافندگان قالی و تابلوهای زیبا و نفیس ایرانی است.
تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در زادگاهش به پایان می رساند و سپس به تهران می آید و موفق به اخذ لیسانیس مترجمی می شود و پس از مدتی کار در سازمان برنامه و بودجه به سوییس رفته و مدرک دیپلم ادبیات فرانسه را از دانشگاه ژنو اخذ می کند . و سپس موفق به اخذ مدرک خدمات اجتماعی می گردد و مشغول به خدمات فرهنگی می شود . همزمان به سرودن شعر و ترجمه ی اشعار سرآیندگان سرشناس می پردازد او همچنین دو کتاب سخنان بزرگان جهان و همچنین آرمان نامه ارد بزرگ را ترجمه می کند . هم اکنون از سوی انجمن لیست ایت ، نامزد انتخابات پارلمانی سوئیس است .


وب سایت شبکه جهانی خبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.